Saturday, March 19, 2011

Siapa Dia??

Bila sebut or terfikir about boyfriend, pakwa, balak or whatever we call it selalunya mesti ada something yang akan menyelubungi dalam kepala like peranan dia dalam hidup mesti adalah seorang yang sangat penting, saling memerlukan, sayang-menyayangi, tanpanya tiada erti untuk hidup dah, 'you jump I jump' *dah macam romeo n juliet la pulok~ n dia la segalanya yang bagi semangat untuk terus maju dalam hidup. erk,..What's wrong with this picture? dot, dot, dot,...

Kenapa kena puji melambung sangat padahal kita belum tentu dengan dia sampai akhir hayat nanti. *except kalau bunuh diri sebelum jadi apa2 tu maybe la kot.~ adeyh,..

Kadang2 ada juga terfikir kenapa ada orang bila putus cinta je sedih, menangis sampai guling2, mogok tak nak makan, tak nak buat apa2 dah n asyik dok termenung merenung nasib apa akan jadi selepas ni but lastly apa pun tak jadi. Common la, tak kan la disebabkan tu sampai dah tak sanggup nak teruskan hidup kan. Ann mengaku n pernah lalui pengalaman2 bercinta, putus cinta, dikhianati, disakiti, didustai n ada la lagi. Putus cinta tu memang la menyakitkan, n sometime rasa macam tak fair je apa yang dah jadi ke diri sendiri. Tapi tu tak bermakna yang life kita dah sampai ke penghujungnya kan. n if you notice majoriti orang yang over meraung sana sini pasal hal ni akhirnya jumpa juga 'orang baru'. Then what happen dengan masa yang digunakan untuk meraung tu? terbuang macam tu je? 

Kiranya bercinta ni jangan over sangat n jangan dingin sangat. or nak lagi senang tak payah la bercinta2 ni, apa orang cakap, 'kalau takut dilambung ombak jangan berumah di tepi pantai'. haha. Tunggu je masa yang sesuai masuk je meminang kan. habis cerita ye yob,..yup2,. ~ (◕‿-)

p/s

  1. Ni sebenarnya lebih tuju kepada diri sendiri sebagai pengingat bahawa bukan semua yang kita mahu akan dapat mencapainya.
  2. Ann bukannya nak tunjuk kat sini untuk merendahkan diri kaum lelaki. Because lelaki pun sama juga, jangan terlalu ikutkan perasaan yang your girl tu la segalanya. n setiap yang berlaku mesti ada hikmahnya. *memujuk hati sendiri sekali ni~ Setiap orang tu memang dah ditentukan jodohnya oleh Allah S.W.T. Cuma tinggal kita sempat or tak je bertemu jodoh kita tu. So, teruskan hidup walau sukar macam mana pun oke. ^^,
Salah n silap sori sangat.